شباهت و تفاوت بین نقش اولیاء و معلمان 17 ص
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 21
چکیـده
فرد در خانواده متولد می شود و والدین یا دیگر اعضای خانواده از او مواظبت می کنند . خانواده بر شکل گیری شخصیت فرد به عنوان عضوی از اجتماع ، موجودی متفکر و دارای شناخت تأثیر زیادی دارد . نوع رفتار والدین در اعمال ، اندیشه ها و احساسات فرزندان تأثیرات عمده أی دارد . اگر فرد در خانواده أی رشد پیدا کند که به مسائل تربیتی و روانشناسی آگاهی داشته باشند بدون شک بسیاری از نیازهای روانی و عاطفی فرزند در حین رشد جسمانی او برآورده شده و چنین فردی در آینده در زندگی اجتماعی خود راحت تر و خیلی بهتر می تواند با دیگران ارتباط خوبی بر قرار کند . مسائل تربیتی زیادی در رابطه با فرزندان وجود دارد که والدین باید به آنها توجه داشته و در تربیت فرزند خود آنها را به کار گیرند در اینجا به اختصار تعدادی از آنها را مورد توجه قرار داده ایم که عبارتند از : توجه والدین به استعداد فرزندان خود زیرا خداوند انسان ها را با قابلیت های متفاوتی آفریده است ، نیازهای روانی جسمانی و عاطفی فرزندان ،تشویق و تنبیه هات بجای آنان ، مشارکت آنان در تصمیمات و کارهای گروهی برای اینکه در آینده فردی با اراده باشند و زیر بار مشکلات زندگی کمر خم نکنند و بسیاری از مسائل دیگر البته نباید فراموش کرد که ارتباط والدین با مدرسه برای تربیت و پرورش بهتر فرزندان امری مهم به شمار می آید که والدین گرامی باید به آن توجه کافی داشته باشند.
مقدمه
آموزش و پرورش صحیح کودکان و نوجوانان مستلزم هماهنگی ، کوشش و تلاش متقابل بین سه ضلع خانواده ، دانش آموز و مدرسه است . عوامل تربیتی متعددی بر شخصیت کودک و نوجوان تأثیر می گذارد . خانه و مدرسه دو نماد تربیتی مهم به شمار می آیند که در صدر عوامل تأثیر گذار بر روند رشد و تکامل رفتار و منش افراد قرار دارند. چنانچه پدر و مادری مسئولیت آموزش و تربیت فرزند خود را به کلی به مدرسه واگذار کند و از نیازها و رسالتهای تربیتی فرزند خویش که در چارچوب تربیت عمومی و رسمی نمی گنجد غافل شود بدون شک نمی تواند امیدوار باشد که فرزندش هیچ گونه مشکل یا کمبودی نخواهد داشت . در مقابل با توجه به ازدیاد جمعیت دانش آموزان و کلاسها اگر معلمان نیز فکر کنند که می توانند بدون یاری و هماهنگی با خانواده ها در آموزش و تربیت دانش آموزان و شکوفا سازی درست استعدادهای آنها موفق شوند سخت در اشتباه خواهند بود. به هر میزان که پدران و مادران نسبت به مسئولیت ها و نقشهای خود در مقابل یکدیگر ، کودکان و مدرسه و معلمان و مربیان و مدیران مدارس نیز نسبت به نقشها و مسئولیت های خود در مقابل همدیگر ، دانش آموزان و اولیاء آگاهی بیشتری داشته باشند در کار خود عملاً موفق تر خواهند بود.
شباهت و تفاوت بین نقش اولیاء و معلمان
شباهتهای بسیاری در نقش اولیاء و معلمان وجود دارد. این وظایف و کارکردهای مشترک عبارتند از : فراهم ساختن مراقبت و ایمنی فیزیکی از کودک ، رشد مهارتهای اجتماعی ، ایجاد تحریک و انگیزش ، تشویق نگرشهای مثبت نسبت به یادگیری و اکتشاف ، اعمال کنترل منطقی و آموزش نظم و استقامت . با این حال رابطه والدین با دانش آموزان از رابطه معلم با دانش آموزان نزدیکتر و عمیق تر است. والدین با کودک تجربه پیوسته ای از صمیمیت ، محبت و پذیرش را فراهم می آورند در حالی که معلمان باید عطوفت کمتر و عینیت بیشتری به خرج دهند . نقش عمده آموزشی والدین ایجاد یک شرایط و جو خانوادگی پایدار و مراقبت گونه است تا در آن کودک محرک های مناسب را دریافت کرده و برای علاقه ای که به آموزش و موفقیت خود نشان می دهد مورد تشویق قرار گیرد . پیوند عاطفی بین والدین و کودک در حالی که موجب یادگیری ضمنی و غیر رسمی می شود ممکن است اختلال در یادگیری را در موقعیت های رسمی در پی داشته باشد. کم شایع نیست که والدین در هنگام تلاش برای آموزش رسمی و مستقیم به فرزندان خود خشمگین و حتی شدیداً پرخاشگر شوند ، چرا که با کندی فهم یا تأخیر در پاسخ فرزندان خود مواجه می شوند در حالی که معلمان بیشتر می توانند در مقابل نارساییها و شکستهای دانش آموزان در تکالیف یادگیری با بردباری و تحمل رفتار نمایند. علاوه بر این آموزش حرفه ای معلمان به آنها در کمک به دانش آموزان برای کسب مهارتهای تخصصی و فنی اطمینان بیشتری می بخشد.
خانواده و تربیت فرزند
رسالت پدر و مادر تربیت فرزند به خصوص در زمینه دینی است که برای دستیابی به این آرمان و آرزو باید مراحل تربیت دینی که در 5 بخش خلاصه می شود ، طی کنند : 1 ـ انس دینی 2 ـ عادت دینی 3 ـ معرفت دینی 4 ـ شاکله دینی 5 ـ خودجوشی دینی بسیار دیده شده است که وقتی مادر می خواهد نماز بخواند ، بچه ها را تهدید می کند سر و صدا نکنند از آن طرف هم وقتی پدر می خواهد قرآن بخواند باز بچه ها را وادار به سکوت می کند اینها همه موج منفی نسبت به دین است . گرایش به دین زمانی اتفاق می افتد که برای شخصیت کودک ارزش قائل شد و این هنگامی است که کودک به محض آنکه به محیط مسجد قدم می گذارد همه برای او حریم باز کنند و دست محبت بر سرش بکشند.
دومین مرحله عادت دینی است . بچه ها قبل از بلوغ در دورانی هستند که دارای دو ویژگی است : 1 ـ دارای آرامش است 2 ـ دوران تاثیر پذیری است . این دوره اهمیت بسیار دارد زیرا عادت در این دوره به وجود می آید . همیشه این تصور وجود داشته که تحمیل کردن درست نیست اما تحمیل بعضی چیزها به بچه ها خوب است و آن زمانی است که بچه اعتماد دارد اما تنبلی و سهل انگاری مانع می شود . اگر کودک دین را پذیرفت و نسبت به آن
سایر محصولات :
شباهت و تفاوت بین نقش اولیاء و معلمان 17 ص
شباهت و...
شایعه 13 صشایعه 13 ص...
شاهنامه فردوسی 21 صشاهنامه فردوسی 21 ص...
شاهنامه 23 صشاهنامه 23 ص...
شاهرخ تیموری 12 صشاهرخ تیموری 12 ص...
شاه اسماعیل صفوی 16 صشاه اسماعیل صفوی 16 ص...
شاعران ونویسنگان ایرانی 14 صشاعران ونویسنگان ایرانی...
پاورپوینت درس 7 تاریخ ایران و جهان دهم انسانی مطالعه و کاوش در گذشته های دورپاورپوینت درس 7 تاریخ ایران...
پاورپوینت درس 6 تاریخ ایران و جهان دهم انسانی یونان و رمپاورپوینت درس 6 تاریخ ایران...
پاورپوینت درس 5 تاریخ ایران و جهان دهم انسانی هند و چینپاورپوینت درس 5 تاریخ...
پاورپوینت درس 4 تاریخ ایران و جهان دهم انسانی پیدایش تمدن بین النهرین و مصرپاورپوینت درس 4 تاریخ ایران...
پاورپوینت درس 7 تاریخ ایران و جهان دهم انسانی مطالعه و کاوش در گذشته های دورپاورپوینت درس 7...
پاورپوینت درس 6 تاریخ ایران و جهان دهم انسانی یونان و رمپاورپوینت درس 6 تاریخ...
پاورپوینت درس 5 تاریخ ایران و جهان دهم انسانی هند و چینپاورپوینت درس 5 تاریخ ایران و...
پاورپوینت درس 4 تاریخ ایران و جهان دهم انسانی پیدایش تمدن بین النهرین و مصرپاورپوینت درس 4 تاریخ ایران و جهان...
پاورپوینت درس 7 تاریخ ایران و جهان دهم انسانی مطالعه و کاوش در گذشته های دورپاورپوینت درس 7...
پاورپوینت درس 6 تاریخ ایران و جهان دهم انسانی یونان و رمپاورپوینت درس 6...
پاورپوینت درس 5 تاریخ ایران و جهان دهم انسانی هند و چینپاورپوینت درس 5 تاریخ...
پاورپوینت درس 4 تاریخ ایران و جهان دهم انسانی پیدایش تمدن بین النهرین و مصرپاورپوینت درس 4...
پاورپوینت درس 7 تاریخ ایران و جهان دهم انسانی مطالعه و کاوش در گذشته های دورپاورپوینت درس 7 تاریخ ایران و...
پاورپوینت درس 6 تاریخ ایران و جهان دهم انسانی یونان و رمپاورپوینت درس 6...
پاورپوینت درس 5 تاریخ ایران و جهان دهم انسانی هند و چینپاورپوینت درس 5...
پاورپوینت درس 4 تاریخ ایران و جهان دهم انسانی پیدایش تمدن بین النهرین و مصرپاورپوینت درس 4 تاریخ ایران و...
آموزش صفر تا 100 کسب درآمد از تلگرامآموزش صفر تا 100 کسب...
مدیریت سکته حاد قلبیمدیریت سکته حاد قلبی...
آشنایی با شبکه های توزیعبرق 37 صآشنایی با شبکه های...
آشنایی با سیستمهای سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتوری 15 صآشنایی با سیستمهای سوخت...
آشنایی با ساختمان و عملکرد نیمه هادی دیود و ترانزیستور 35 صآشنایی با ساختمان و...
آشنایی با ساختمان و عملکرد نیمه هادی دیود و ترانزیستور 34 صآشنایی با ساختمان و عملکرد نیمه هادی...
آشنایی با انواع فرستنده و امواج ها 31 صآشنایی با انواع فرستنده و امواج ها...
آشنایی با انواع شبکه های توزیع 55 صآشنایی با انواع شبکه های توزیع ...
آشنایی با ابررسانه 21 صآشنایی با ابررسانه 21 ص...
آشنایی با آلارم های موجود در پست های فشار قوی 11 صآشنایی با آلارم های موجود...
هنر درمانهنر درمان...
آشنایی با IP Telephonyآشنایی با IP...
آشنائی با گیت های منطقیآشنائی با گیت های منطقی...
آسانسور الکتریکیآسانسور الکتریکی...
آزمایش مقاومت 5 صآزمایش مقاومت 5 ص...
آزمایش قانون اهم 5 صآزمایش قانون اهم 5 ص...
زنان در شاهنامه فردوسی 21 صزنان در شاهنامه فردوسی 21...
زمین شناسی 17 صزمین شناسی 17 ص...
زمین ساخت ورقه ای 13 صزمین ساخت ورقه ای...
زمین 13 صزمین 13 ص...
زلزله چیست 24 صزلزله چیست 24...
زلزله 97 صزلزله 97 ص...
زخم معده 12 صزخم معده 12 ص...
زبان وادبیات ایران بعداز اسلام 22 صزبان وادبیات ایران بعداز اسلام...
زایمان طبیعی و آسان 32 صزایمان طبیعی و آسان 32 ص...
قارچ مزرعه سروش 20 صقابلیتهای محتمل تکنیکی نانوتکنولوژی
فیزیولوژی جانوری
فیروزه
فولاد
طرح تولید ماشین آلات خشک کن میوه و سبزیجات
یونیت دندانپزشکی
نیروی برش Trim Force
کارآفرینی پرورش قارچ 21 ص
کمک فنر دو جدارة بی فشار
پرتودهی مواد غذایی (اشعه دادن) 18 ص
خشخاش و تریاک 29ص
کلمات کلیدی :انش موزان ربیت فرزند اشته اشند ادت ینی خصیت کودک نقش ولیاء وجود ارد مسائل ربیتی نیازهای وانی والدین معلمان موزان فرزندان انواده مدرسه فرزند ربیتی یادگیری مقابل
- ۹۶/۰۹/۰۸